Login Etapclub

    Onthoud mij     Gebruikersnaam/wachtwoord verloren?  

water tafelpoot

Meer
6 jaren 10 maanden geleden #8077 door GRUTTO
water tafelpoot werd gestart door GRUTTO
Beste Etapzeilers,

Sindskort heb ik last van lekkend water vanuit de schroeven van de tafelpoot in de kajuit, en het gaat nu ook een beetje stinken naar rottend water lijkt het wel.
Ik vermoed dat er in de dubbele bodem een laag water zit, weet iemand of ik met een gatenzaag een gat kan boren in het plateau van de tafelpoot? en dan het water eruit kan pompen met een pompje?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Adlon
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #8084 door Adlon
Beantwoord door Adlon in topic water tafelpoot
Beter om het hele tafelpoot potje los te halen en het verzamelde water uithalen , desnoods wat verrotte schuim verwijderen .
Zeker geen gaatjes gaan boren want dit betreft vaak het laagste punt van het schip en onderin dat steunpotje zit je dus maar enkele centimeters van het scheepshuid af!.
Dat schuim kan in het alle ergste geval maar 3liter water per kuub opnemen so don`t worry.
Zoek vervolgens waar het vandaan komt .
Welke model Etap is dit?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 10 maanden geleden #8085 door GRUTTO
Beantwoord door GRUTTO in topic water tafelpoot
De boot komt uit 1983 een Etap 23 IL er zit inderdaad een aluminiumtafelpoot op de verhoging geschroefd maar er zit geen schuim in de tafelpoot,
er blijf heel langzaam water uitkomen elke week wel 3 kleine koffiebekertjes, dat is opzich geen probleem, maar nu gaat het ook stinken.
Denk dat ik door de schroefgaatjes is een dun ijzerdraadje steek en dan is kijken of er ruimte onder zit.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Adlon
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #8086 door Adlon
Beantwoord door Adlon in topic water tafelpoot
Sorry Ik ging vanuit hetzelfde situatie als mijn 22 , een potje voor een aluminium tafelpoot op het laagste punt van de boot.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Cascade
Tijd voor maken pagina: 1.988 seconden