Login Etapclub

    Onthoud mij     Gebruikersnaam/wachtwoord verloren?  

Ervaring met traileren van Etap 20

  • Eric Jansen
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 9 maanden geleden #8151 door Eric Jansen
Ervaring met traileren van Etap 20 werd gestart door Eric Jansen
Hallo,

Wij (mijn vrouw en ik) overwegen om een trailerbare zeilboot te kopen. Wij willen hem op de kant stallen in de jachthaven naast de helling zodat we hem relatief snel in het water kunnen laten om er mee te zeilen. Ook willen we hem mee kunnen nemen op vakantie binnen Nederland of bijvoorbeeld naar Duitsland. Na aardig wat zoekwerk kom ik uit op een Etap 20 (tweedehands).
Kan iemand mij vertellen hoe makkelijk/moeilijk het is om deze boot in en uit het water te krijgen en hoe het is om er mee te rijden. Kan dat bijvoorbeeld met rijbewijs ?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Eric Jansen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • rpap@hotmail.com
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 6 maanden geleden #8253 door rpap@hotmail.com
Beantwoord door rpap@hotmail.com in topic Ervaring met traileren van Etap 20
Ik heb een etap20. Het is goed trailerbaar. Ik gebruik hem als trailersailer. Wij zijn naar Kroatië en naar Elba Italië geweest.
Als alles goed afgesteld is heb je tussen 30-50minuten nodig om de boel vaar klaar te maken. Het is een supper boot.
gr. Rudolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sterre
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 6 maanden geleden #8269 door Sterre
Beantwoord door Sterre in topic Ervaring met traileren van Etap 20
Hallo Rudolf,
Ik heb zelf pas een 21i met trailer gekocht met de bedoeling om hem ook mee naar Kroatië te nemen. Ben nog nieuw hier en is ook mijn eerste kajuitboot dus niet zo veel ervaring.
Hoop dat ik hier wat info of tips kan krijgen. De vorige eigenaar vertelde me dat een steile trailerhelling het beste is omdat je hem dan niet zo ver het water moet inrijden.
Voorlopig laat ik hem in de zomerperiode in't Veerse meer liggen om wat minder gedoe te hebben met op en aftuigen en dan wat korte tochtjes doe.
Moet ook nog wat opties plaatsen zoals boordverlichting en navigatie enz. Maar denk niet dat dit zo moeilijk zal zijn. Enkel de keuzes maken van wat merk en model.
Gr.
Peter

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • rpap@hotmail.com
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 5 maanden geleden #8298 door rpap@hotmail.com
Beantwoord door rpap@hotmail.com in topic Ervaring met traileren van Etap 20
Hallo Peter,

Veel plezier met je etap. Een stijle helling is wellicht makkelijk als je de boot te water wilt laten, maar als je hem eruit wilt halen dan is het slecht voor de koppeling van de auto. Heb je de originele trailer bij de boot gekregen?
Als niet let erop dat de kimrollen de romp op de versevigde plekken ondersteunen. In de handleiding vind je meer informatie hierover.

Trouwens waar wil je varen in Kroatie? Als je informatie nodig hebt over trailersaileren, stuur me een email.
Gr. Rudolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Cascade
Tijd voor maken pagina: 1.291 seconden